Lead Magnet to doskonały sposób, aby przyciągnąć ludzi do ekosystemu Twojej firmy – prosta oferta, która przynosi szybką korzyść dla klienta, w zamian za wstęp do twojego świata.

Oni otrzymują konkretne informacje związane z niszą oraz ciepłe powitanie.

Ty z kolei otrzymujesz ich mail oraz wiedzę, że są Twoim klientem docelowym (kto inny bowiem doceniłby Twój specjalnie przygotowany Lead Magnet na tyle, by zapisywać się po niego?).

Dla nich, ta wymiana jest Darmowa. Dla Ciebie jest Bezcenna

Lead Magnet

Zazwyczaj jest to przewodnik specyficzny dla niszy lub kąsek informacji, który jest najbardziej użyteczny, gdy jest stosowany do problemu w rozwiązaniu którego specjalizuje się Twoja firma. W naszym przypadku był to przewodnik po dofinansowaniu na kursy.

Dlaczego akurat to?

Nasza grupa docelowa to młode kobiety szukające szkolenia, aby stać się lepszymi kosmetyczkami. Dlaczego więc nie pomóc im i zachęcić do szukania pomocy finansowej, kiedy jest to coś, co przynosi korzyść zarówno im (tańsza edukacja), jak i naszemu zleceniodawcy (nowy klient)?

Nasz zleceniodawca również pomaga klientom w zabezpieczeniu finansowania (co jest wielokrotnie podkreślane w samym Lead Magnet’cie).

W naszej księdze to sytuacja, w której wszyscy wygrywają.

Ale przewodnik jest bezużyteczny, jeśli nikt nie wie że istnieje…

Lead Magnet Krakowskiej Akademii Kosmetycznej

Landing Page

Nasza strona zapisu zawiera trzy elementy:

  • Popup (przy wejściu na stronę)
  • Formularz zapisu (na stronie głównej)
  • Dedykowana strona docelowa (do której można bezpośrednio linkować, aby kierować ruch)

Każdy z nich jasno i zwięźle informuje klienta o ofercie, docierając do ich bolączki, zarówno tekstem, jak i wizualną reprezentacją oferty.

Staramy się, aby pozostawienie przez nich maila było jak najszybsze i najprostsze.

Im mniej oporów, tym więcej potencjalnych klientów…

Marketing Automation

Następnie uruchamiamy cykl automatyzacji w GetResponse, aby natychmiast wysłać mail z ich Lead Magnet, informując ich przy zapisie, aby sprawdzili swoją skrzynkę odbiorczą.

To oczywiście jest tylko początek naszej wspólnej podróży z klientem. Na teraz, są oni przypisani przez system do cyklu automatyzacji, który wyśle 5 maili w odstępach 3-dniowych, wprowadzając ich do akademii i sprawiając, że nasze maile ich wciągną.

Email Marketing

Święty Graal, Złota Gęś, Drugie Przyjście… A w skrócie, email.

Żadna inna forma marketingu nie pozwala na tyle zaangażowania, za tak niskie koszty.

Więc wciągamy klientów w to, sprawiając, że warto spędzić na tym ich czas, czyniąc to zabawnym, łatwym do przeczytania i interesującym.

Ale jak?

Będąc autentycznym. Autentycznym w relacji do naszej grupy docelowej.

Nie piszemy, by sprzedać.

Piszemy, by opowiadać historie… Które sprzedają same za siebie.

To może być najtrudniejsza lub najłatwiejsza rzecz na świecie, bo przecież jaką historię moglibyśmy opowiedzieć kosmetyczce?

W zależności od wiedzy naszego pisarza o grupie docelowej i ich bólach, radościach, pasjach i problemach – możemy napisać nieskończoną listę historii… Lub żadną.

Wiedza to Moc.

Bez niej jesteśmy jak ślepcy prowadzący ślepców, w przepaść, pełną węży, w płomieniach…

Tak czy inaczej,

Email to oczywiście operacja ciągła. Ale po otrzymaniu Lead Magnet’u i 5 maili z automatyzacji, klienci są gotowi, jak bułeczki prosto z pieca, by z entuzjazmem czytać maile, które im piszemy.

I ten los czeka także Twoich klientów. To znaczy, jeśli tylko sobie tego zażyczysz.

Jeśli chcesz czegoś podobnego dla swojego biznesu (a kto by nie chciał), możesz się z nami skontaktować za pomocą formularza kontaktowego poniżej, skonsultujemy się z Wyrocznią i jeśli nam się spodoba to, co zobaczymy, pomożemy Ci z świetnym marketingiem.

Ciao,

Zainteresowany współpracą?

Zostaw nam swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą.